Polityka prywatności

Administrator danych

Nazwa: Valkai Éva E.V.

Siedziba: 6600 Szentes, Tiszavirág utca 1.

Adres korespondencyjny, obsługa reklamacji (zażaleń): 6600 Szentes, Tiszavirág utca 1.

E-mail: sprzedaz@softlite.pl

 

Strona internetowa: https://softlite.pl

 

Niniejszy dokument zawiera wszystkie istotne informacje dotyczące
zarządzania danymi związane z działaniem sklepu internetowego zgodnie z Ogólnym
Rozporządzeniem Unii Europejskiej o Ochronie Danych 2016/679 (dalej:
Rozporządzenie, RODO) oraz ustawy CXII z 2011r. (dalej Infotv.).

Informacja związana z używaniem plików cookie (ciasteczek)

Co to są cookie?

Administrator danych w czasie odwiedzania strony internetowej używa tzw. plików
cookie (ciasteczek). Cookie to pakiet informacji składający się z liter i
liczb, które nasza strona internetowa wysyła Panu/Pani wyszukiwarce w tym celu,
aby zapisała pewne ustawienia, ułatwiła korzystanie z naszej strony
internetowej i współpracowała w tym celu, abyśmy czasami mogli zebrać kilka
istotnych danych statystycznych o osobach odwiedzających naszą stronę.

Pewna część plików cookie (ciasteczek) nie zawiera informacji osobistych i
nie jest odpowiednia do identyfikacji indywidualnego użytkownika, natomiast
pewna ich część zawiera taki indywidualny identyfikator, zaszyfrowany,
przypadkowo generowany szereg cyfr, który jest przechowywany na Pana/Pani
narzędziu, przez co zapewniona jest również możliwość Pana/Pani identyfikacji.
Okres działania poszczególnych plików cookie (ciasteczek) zawiera opis każdego
pliku cookie.

Tło ustawodawcze i podstawy prawne plików cooki:

Podstawą prawną zarządzania danymi na podstawie art.6 akapitu (1) punktu a)
Rozporządzenia jest wyrażenie przez Pana/Panią zgody.

Główne cechy plików cookie używanych przez stronę internetową:

Dane przetwarzane w celu zawarcia umowy i jej realizacji

W celu zawarcia umowy i jej realizacji przetwarzanie danych może nastąpić
kilkakrotnie. Informujemy, że przetwarzanie danych związane z reklamacjami,
załatwianiem spraw gwarancyjnych następuje tylko w tym przypadku, jeśli
Pan/Pani korzysta z któregoś z wymienionych praw. 

O ile Pan/Pani nie dokonuje zakupów w sklepie internetowym, tylko odwiedza
sklep internetowy, to może dotyczyć Pana/Pani przetwarzanie danych do celów
marketingu, jeśli wyrazi Pan/Pani zgodę na cele marketingowe.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych związanego z zawarciem
umowy i jej realizacją znajduje się: 

Nawiązanie kontaktu

Jeśli zwróci się Pan/Pani do nas drogą mailową, na formularzu kontaktowym
lub telefonicznie z zapytaniem dotyczącym któregoś z produktów. Wstępne
nawiązanie kontaktu nie jest obowiązkowe, opuszczając go w dowolnym momencie,
można również złożyć zamówienie w sklepie internetowym.

Przetwarzane dane
Dane podane przez Pana/Panią w trakcie nawiązania kontaktu.

Okres przetwarzania danych
Dane są przetwarzane tylko do czasu zakończenia nawiązania kontaktu.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Pana/Pani dobrowolna zgoda, która jest udzielona Administratorowi danych
poprzez nawiązanie kontaktu. [Przetwarzanie danych według art. 6 akapitu (2)
punktu a) Rozporządzenia]

Rejestracja na stronie internetowej

Dzięki przechowywaniu danych podanych w trakcie rejestracji Administrator
danych może zapewnić wygodniejszą usługę (np. w trakcie nowych zakupów
odpowiednich danych nie trzeba ponownie podawać). Rejestracja nie jest
warunkiem zawarcia umowy.

Przetwarzane dane

W trakcie przetwarzania danych Administrator danych zarządza Pana/Pani
nazwiskiem i imieniem, adresem, numerem telefonu, adresem e-mail, cechami
zakupionych towarów i datą zakupu.

Okres zarządzania danymi
Do czasu cofnięcia zgody.

Podstawa prawna zarządzania danymi
Pana/Pani dobrowolna zgoda, która udzielana jest Administratorowi poprzez
rejestrację [zarządzanie danymi według art. 6 akapitu (1) punktu a)
Rozporządzenia]

Przetwarzanie zamówienia

W trakcie przetwarzania zamówień w celu realizacji umowy konieczne jest
przetwarzanie danych.

Przetwarzane dane

W trakcie przetwarzania danych Administrator danych zarządza Pana/Pani
nazwiskiem i imieniem, adresem, numerem telefonu, adresem e-mail, cechami
zakupionych towarów, numerem zamówienia i datą zakupu.

Jeśli zamówienie zostało złożone w sklepie internetowym, wtedy
przetwarzanie danych i podanie danych jest niezbędne w celu realizacji
zamówienia.

Okres przetwarzania danych
Zgodnie z prawem cywilnym okres przedawnienia danych wynosi 5 lat.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Realizacja umowy [Przetwarzanie danych według art. 6 akapitu (1) punktu b)
Rozporządzenia]

Wystawienie faktury

Proces przetwarzania danych następuje w celu wystawienia faktury zgodnie z
przepisami i realizacji zobowiązań zachowania dokumentów rachunkowych. Na
podstawie § 169 akapitu (1)-(2) ustawy Sztv. spółki gospodarcze muszą
przechowywać dokumenty księgowe bezpośrednio i pośrednio potwierdzające
rozliczenia księgowe.

Przetwarzane dane
Nazwisko i imię, adres, adres e-mail, numer telefonu.

Okres przetwarzania danych
Na podstawie § 169 akapitu (2) ustawy Sztv. wystawione faktury należy
przechowywać przez 8 lat, licząc od wystawienia faktury.

Podstawa prawna przetwarzania danych

Na podstawie § 159 akapitu (1) CXXVII z 2007r. o podatku od towarów i usług
wystawienie faktury jest obowiązkowe i na podstawie § 169 akapitu (2) ustawy C
z 2000r. o rachunkowości należy je zachować przez 8 lat [Przetwarzanie danych
według art. 6 akapitu (1) punktu c) Rozporządzenia].

Przetwarzanie danych związane z dostawą towarów

Przetwarzanie danych następuje w interesie dostawy zamówionych towarów.

Przetwarzane dane
Nazwisko i imię, adres, adres e-mail, numer telefonu.

Okres przetwarzania danych
Administrator danych przetwarza dane do czasu wysyłki zamówionych towarów.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Realizacja umowy [Przetwarzanie danych według art. 6 akapitu (1) punktu b)
Rozporządzenia].

Zarządzanie roszczeniami gwarancyjnymi i rękojmią

W przypadku roszczeń gwarancyjnych i rękojmi musimy postępować zgodnie z
przepisami rozporządzenia 19/2014. (IV. 29.), które określa również to, jak
należy postępowań z roszczeniami.

Przetwarzane dane

W trakcie załatwiania roszczeń gwarancyjnych i rękojmi musimy postępować
zgodnie z przepisami rozporządzenia 19/2014 (IV. 29.) NGM. 

Na podstawie rozporządzenia o zgłoszonym u nas roszczeniu gwarancyjnym lub
rękojmi mamy obowiązek sporządzić protokół, w którym wpisujemy:
a) Pana/Pani nazwisko i imię, adres oraz oświadczenie o tym, że
wyraża Pan/Pani zgodę na przetwarzanie danych zapisanych w protokole zgodnie z
rozporządzeniem,
b) nazwę sprzedanej w ramach umowy zawartej między Panem/Panią a
nami rzeczy ruchomej oraz jej cenę,
c) termin realizacji umowy,
d) termin zgłoszenia wady,
e) opis wady,
f) prawo, które chce Pan/Pani egzekwować na podstawie roszczeń
gwarancyjnych lub rękojmi, a ponadto
g) sposób załatwienia roszczenia gwarancyjnego lub z tytułu rękojmi
albo przyczynę odrzucenia roszczenia.

Jeśli przejmiemy od Pana/Pani zakupiony produkt, musimy wystawić dokument o
przejęciu, na którym należy wskazać
a) Pana/Pani nazwisko i imię oraz adres,
b) dane potrzebne do identyfikacji rzeczy,
c) termin przejęcia rzeczy, a ponadto
d) ten termin, kiedy Pan/Pani może otrzymać naprawioną rzecz.

Okres przetwarzania danych
Przedsiębiorstwo ma obowiązek przechowywania protokołu sporządzonego odnośnie
roszczeń gwarancyjnych lub rękojmi Konsumenta przez trzy lata, licząc od jego
sporządzenia i przedstawić go na życzenie organowi kontroli.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą prawną jest wg rozporządzenia 19/2014. (IV. 29.) NGM [§ 4 akapit (1) i
§ 6 akapit (1)] przestrzeganie zobowiązań prawnych [Przetwarzanie danych według
art. 6 akapitu (1) punktu c) Rozporządzenia].

Rozpatrywanie innych reklamacji konsumenckich

Proces przetwarzania danach następuje w celu zarządzania reklamacjami
konsumenckimi. Jeśli Pan/Pani zwraca się do nas z reklamacją, wtedy
przetwarzanie danych i podanie danych jest niezbędne.

Przetwarzane dane
Nazwisko i imię Kupującego, numer telefonu, adres e-mail, treść reklamacji.

Okres przetwarzania danych
Reklamacje gwarancyjne na podstawie ustawy o ochronie konsumenta przechowujemy
przez 5 lat.

Podstawa prawna przetwarzania danych
To, że zwraca się Pan/Pani do nas z reklamacją jest samodzielną decyzją,
natomiast jeśli zwraca się Pan/Pani do nas, to na podstawie § 17/A akapitu (7)
ustawy CLV z 1997r. mamy obowiązek zachowania reklamacji przez 5 lat
[Przetwarzanie danych według art. 6 akapitu (1) punktu c) Rozporządzenia].

Dane przetwarzane w związku z możliwością potwierdzenia wyrażenia zgody

W trakcie rejestracji, zamówienia, zapisu na newsletter system
informatyczny przechowuje dane informatyczne związane z wyrażeniem zgody w celu
późniejszego udowodnienia.  

Przetwarzane dane
Daty zgody i adres IP zainteresowanej osoby.

Okres przetwarzania danych
Ze względu na przepisy prawne zgodę należy umieć potwierdzić w późniejszym
terminie, dlatego okres przechowywania po okresie przetwarzania danych trwa do
czasu przedawnienia.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Art. 7 akapit (1) Rozporządzenia zarządza ten obowiązek [Przetwarzanie danych
według art. 6 akapitu (1) punktu c) Rozporządzenia]

Przetwarzanie danych w celu marketingowym

Przetwarzanie danych w związku z wysyłaniem newslettera

Przetwarzanie danych następuje w związku z wysyłaniem newsletterów.

Przetwarzane dane
Nazwisko i imię, adres, adres e-mail, numer telefonu.

Okres przetwarzania danych
Do czasu cofnięcia zgody przez osobę zainteresowaną.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Pana/Pani dobrowolna zgoda, która udzielona zostaje Administratorowi danych
poprzez zapisanie się na newsletter [Przetwarzanie danych według art. 6 akapitu
(1) punktu a) Rozporządzenia].

Przetwarzanie danych związane z wysyłaniem spersonalizowanych reklam i ich
wyświetlaniem

Przetwarzanie danych następuje w celu wysyłania treści reklamowych
odpowiednich dla kręgu osób zainteresowanych.

Przetwarzane dane
Nazwisko i imię, adres, adres e-mail, numer telefonu.

Okres przetwarzania danych
Do czasu cofnięcia zgody przez osobę zainteresowaną.

Podstawa prawna przetwarzania danych
Pana/Pani dobrowolna, oddzielna zgoda, która udzielona zostaje Administratorowi
danych w trakcie przyjmowania danych [Przetwarzanie danych według art. 6
akapitu (1) punktu a) Rozporządzenia].

Remarketing

Przetwarzanie danych jako działalność remarketingu jest realizowana przy
pomocy plików cookie.

Przetwarzane dane
Dane przetwarzane przez cookie określone w informacji o plikach cookie.

Okres przetwarzania danych
Okres przechowywania danych plików cookie, szczegółowych informacji można
zasięgnąć tutaj:

Ogólna informacja Google na temat plików cookie:
https://www.google.com/policies/technologies/types/

Informacja Google Analitycs:
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage?hl=hu

Informacja Facebook:
https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen

Podstawa prawna przetwarzania danych
Pana/Pani dobrowolna zgoda, która udzielona zostaje Administratorowi danych w
trakcie korzystania ze strony internetowej [Przetwarzanie danych według art. 6
akapitu (1) punktu a) Rozporządzenia].

Dalsze przetwarzanie danych

Jeśli Administrator danych pragnie dalej przetwarzć dane, wtedy przedkłada
wstępną informację o istotnych okolicznościach przetwarzania danych (tło i
podstawa prawna przetwarzania danych, cel przetwarzania danych, zakres
przetwarzanych danych, okres przetwarzania danych).

Informujemy Pana/Panią o tym, że należy spełniać pisemne prośby
Administratora danych dotyczące danych i opierające się na ustawodawstwie.
Administrator danych o przekazywaniu danych prowadzi ewidencję zgodną z § 15
akapitem (2)-(3) Infotv. (do którego organu, jakie dane osobowe, na jakiej
podstawie prawnej i kiedy przekazał wiadomości Administrator), o zawartości
której Administrator na życzenie udziela informacji, za wyjątkiem, jeśli
ustawodawstwo wyklucza udzielanie informacji.

Adresaci danych osobowych


Administrator danych na podstawie umowy zawartej z podmiotem zarządzającym
danymi współpracuje w wysyłaniu newslettera. W trakcie tej działalności Administrator
danych zarządza nazwiskiem i imieniem oraz adresem e-mail osoby zainteresowanej
w wymiarze koniecznym do wysłania newslettera.

Pana/Pani prawa podczas zarządzania danymi

W okresie zarządzania danymi zgodnie z Rozporządzeniem ma Pan/Pani
następujące prawa:

  • prawo cofnięcia zgody
  • dostęp do danych osobowych i informacji
    związanych z zarządzaniem danymi
  • prawo do wprowadzania poprawek
  • do ograniczenia zarządzania danymi,
  • prawo do usunięcia
  • prawo do sprzeciwu
  • prawo do przeniesienia.

Jeśli pragnie Pan/Pani skorzystać ze swoich praw, jest to związane z
Pana/Pani identyfikacją oraz w razie potrzeby Administrator musi komunikować
się z Panem/Panią. Dlatego w celu identyfikacji będzie potrzeba podania swoich
danych osobowych (ale identyfikacja może opierać się tylko na takich danych,
którymi Administrator i tak już zarządza w związku z Panem/Panią) oraz w
skrzynce mailowej Administratora będą dostępne Pana/Pani zażalenia związane z
zarządzaniem Pana/Pani danymi. Jeśli był/była Pan/Pani naszym klientem i w
związku z reklamacją lub gwarancją chce się Pan/Pani zidentyfikować, w celu
identyfikacji prosi,y o podanie również numeru zamówienia. Wykorzystując ten
numer, możemy Pana/Panią zidentyfikować również jako kupującego.

Na zażalenia związane z przetwarzaniem danych Administrator odpowiada
najpóźniej w ciągu 30 dni.

Prawo do wycofania zgody

Pan/Pani w dowolnym momencie ma prawo do wycofania zgody na zarządzanie
Pana/Pani danymi, w takim przypadku podane dane zostają usunięte z systemu.
Prosimy natomiast wziąć pod uwagę, że w przypadku jeszcze niezrealizowanego
zamówienia cofnięcie zgody może skutkować tym, że nie będziemy w stanie
zrealizować dostawy. Oprócz tego, jeśli zakup został już zrealizowany, na
podstawie przepisów rachunkowości nie możemy usunąć z systemu danych związanych
z fakturowaniem oraz jeśli ma Pan/Pani wobec nas zobowiązania, wtedy na
podstawie słusznego interesu związanego z odzyskaniem roszczenia niezależnie od
cofnięcia zgody, będziemy nadal zarządzać danymi.

Dostęp do danych osobowych

Ma Pan/Pani prawo, aby od Administratora danych otrzymać informację zwrotną
odnośnie tego, czy trwa zarządzanie Pana/Pani danymi osobowymi i jeśli
zarządzanie danymi jest w trakcie, ma Pan/Pani prawo do tego, aby:

  • otrzymać dostęp do danych osobowych, które
    są przetwarzane i
  • aby Administrator poinformował Pana/Panią o
    następujących:
    • cel
      zarządzania danymi;
    • kategorie
      Pana/Pani danych osobowych, którymi Administrator zarządza;
    • informacja
      o tym adresacie lub kategorii adresatów, z którymi oraz o których Administrator
      przekazał lub przekaże dane osobowe;
    • planowany
      okres przechowywania danych osobowych lub jeśli nie ma takiej możliwości,
      względy określenia tego okresu;
    • Pana/Pani
      prawo, że może wnioskować do Administratora danych o poprawę, anulowanie
      lub ograniczenie Pana/Pani osobistych danych i w przypadku zarządzania
      danymi opartym na słusznym  interesie może Pan/Pani sprzeciwić się
      wobec takiego zarządzania danymi osobowymi;
    • prawo do
      złożenia zażalenia zaadresowanego do organu nadzorczego;
    • jeśli
      dane nie zostały zebrane od Pana/Pani, wszystkie dostępne informacje
      związane z ich źródłem;
    • o fakcie
      podejmowania zautomatyzowanych decyzji (jeśli takie postępowanie jest
      zastosowane), w tym również tworzeniu profilu oraz przynajmniej w tych
      przypadkach informacje dostępne odnośnie stosowanej logiki, jakie ma
      znaczenie takie zarządzanie danymi i z Pana/Pani punktu widzenia, jakie
      są przewidywalne jego skutki.

Celem skorzystania z tego prawa może być ustalenie i weryfikacja legalności
przetwarzania danych, dlatego w przypadku kilkakrotnych zapytań Administrator
może pobrać godziwą opłatę za udzielenie informacji.

Administrator w ten sposób zapewnia dostęp do danych osobowych, że po
Pana/Pani identyfikacji przesyła drogą mailową przetwarzane dane osobowe oraz informacje.
Jeśli jest Pan/Pani zarejestrowany/a, wtedy dostęp zapewniamy w ten sposób, że
wchodząc na konto użytkownika może Pan/Pani zobaczyć i sprawdzić dane osobowe,
które są przetwarzane.

Prosimy, aby we wniosku zaznaczyć, czy prosi Pan/Pani o dostęp do danych
osobowych lub prosi Pan/Pani o informacje związane z przetwarzaniem danych.

Prawo do wprowadzania poprawek

Ma Pan/Pani prawo, aby na Pana/Pani wniosek Administrator niezwłocznie
poprawił Pana/Pani błędne dane osobowe.

Prawo do ograniczenia zarządzania danymi

Ma Pan/Pani prawo, aby na Pana/Pani wniosek Administrator ograniczył
zarządzanie danymi, jeśli spełniony jest któryś z poniższych punktów:

  • Pan/Pani kwestionuje poprawność danych
    osobowych, w tym przypadku ograniczenie dotyczy tego okresu, który
    umożliwia, aby Administrator sprawdził poprwawność danych osobowych, jeśli
    natomiast natychmiast można stwierdzić prawidłowe dane, wtedy nie następuje
    ograniczenie;
  • zarządzanie danymi jest niezgodne z prawem,
    ale Pan/Pani z dowolnego powodu sprzeciwia się usunięciu danych (na
    przykład dlatego, ponieważ dla Pana/Pani dane są ważne ze względu na
    egzekwowanie roszczeń prawnych), dlatego nie prosi Pan/Pani o usunięcie danych,
    ale zamiast tego prosi o ograniczenie korzystania z nich;
  • Administrator nie potrzebuje już danych
    osobowych, aby przetwarzać dane w zaznaczonym celu, ale Pan/Pani żąda tego
    w celu wniesienia, egzekwowania lub obrony roszczeń prawnych; lub
  • Pan/Pani sprzeciwiał(a) się wobec
    zarządzania danymi, ale słuszny interes Administratora również może
    uzasadniać zarządzanie danymi, w tym przypadku do czasu, kiedy nie
    zostanie stwierdzone, czy uzasadnione powody Administratora mają
    pierwszeństwo wobec Pana/Pani uzasadnionych powodów, zarządzanie danymi
    należy ograniczyć.

Jeśli zarządzanie danymi jest ograniczone, wtedy takie dane osobowe, za
wyjątkiem przechowywania, mogą być przetwarzane tylko za zgodą osoby
zainteresowanej lub w celu wniesienia, dochodzenia lub obrony roszczeń
prawnych, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej, lub prawnej, lub w
nadrzędnym interesie publicznym Unii, lub państwa członkowskiego.

Administrator wcześniej informuje Pana/Panią o odwołaniu ograniczenia (co
najmniej na 3 dni robocze wcześniej przed odwołaniem ograniczenia).

Prawo do usunięcia - zapomnienia

Ma Pan/Pani prawo, aby Administrator bez nieuzasadnionego opóźnienia usunął
Pana/Pani dane osobowe, jeśli zaistnieje któryś z poniższych powodów:

  • dane osobowe nie są już potrzebne w tym
    celu, w którym Administrator je zbierał lub w inny sposób przetwarzał;
  • Pan/Pani wycofuje swoją zgodę i nie ma innej
    podstawy prawnej przetwarzania danych;
  • Pan/Pani sprzeciwia się wobec przetwarzaniu
    danych opartych na słusznych interesach i nie ma powodu prawnego
    posiadającego pierwszeństwo (tzn. słusznego interesu) na przetwarzanie
    danych,
  • Administrator przetwarzał dane osobowe
    niezgodnie z prawem i to na podstawie zażalenia zostało stwierdzone,
  • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu
    wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub
    prawie państwa członkowskiego mającym zastosowanie do Administratora
    danych.

Jeśli Administrator danych z dowolnego prawnego powodu opublikował
Pana/Pani przetwarzane dane osobowe i z dowolnego wyżej wymienionego powodu ma
obowiązek usunięcia tych danych, zwracając uwagę na dostępną technologię i
koszty realizacji ma obowiązek wykonania oczekiwanych racjonalnych kroków –
rozumiejąc tutaj działania technologiczne – w tym celu, aby poinformować innych
Administratorów zarządzających danymi, że Pan/Pani złożył(a) wniosek o
usunięcie linków wskazujących na wspomniane dane osobowe lub kopie danych
osobowych oraz ich dodatkowe egzemplarze. 

Nie można usunąć danych, jeśli przetwarzanie danych jest potrzebne:

  • w celu korzystania z prawa wolności
    wypowiedzi i informowania;
  • w celu wypełnienia obowiązku przetwarzania
    danych osobowych na mocy prawa UE lub państwa członkowskiego (np.
    przetwarzanie danych w kontekście fakturowania, ponieważ przechowywanie
    faktury jest wymagane przez prawo) lub w interesie publicznym, lub w ramach
    sprawowania władzy publicznej nadane Administratorowi;
  • w celu wniesienia, egzekwowania lub obrony
    roszczeń prawnych (np.: jeśli Administrator danych ma roszczenia wobec
    Pana/Pani i jeszcze ich nie zrealizował, lub reklamacja konsumencka czy
    zażalenie dotyczące przetwarzania danych jest w toku).

Prawo do sprzeciwu

Pan/Pani ma prawo, aby z powodów związanych ze swoją sytuacją sprzeciwiać
się wobec przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych na podstawie prawnie
uzasadnionego interesu. W tym przypadku Administrator nie może dalej
przetwarzać danych osobowych, za wyjątkiem, jeśli udowodni, że przetwarzanie
danych uzasadniają takie powody, które są uzasadnione prawem przymusu, które
cieszą się pierwszeństwem wobec Pana/Pani interesów, są związane z Pana/Pani
prawami i wolnością, lub związane są z wniesieniem, egzekwowaniem lub obroną
roszczeń prawnych.

Jeśli przetwarzanie danych osobowych następuje w celu bezpośredniej akwizycji w
biznesie, Pan/Pani ma prawo w dowolnym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu
Pana/Pani danych osobowych w tym celu, w tym również tworzeniu profilu, o ile
jest on bezpośrednio związany z akwizycją w biznesieu. Jeśli Pan/Pani
sprzeciwia się wobec przetwarzaniu danych osobowych w celu bezpośredniej
akwizycji biznesowej, wtedy dane osobowe nie mogą być dalej przetwarzane w tym
celu.

Prawo do przeniesienia

O ile przetwarzanie danych następuje w sposób zautomatyzowany lub jeśli
przetwarzanie danych oparte jest na Pana/Pani dobrowolnej zgodzie, ma Pan/Pani
prawo do tego, aby poprosić Administratora danych o to, aby przekazał Panu/Pani
dane podane przez Pana/Panią Administratorowi danych, które to dane
Administrator przekazuje do Pana/Pani dyspozycji w formacie xml, JSON lub csv,
jeśli jest to technicznie możliwe, to może Pan/Pani poprosić Administratora
danych o przesłanie danych w tej formie do innego Administratora danych.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Ma Pan/Pani prawo do tego, aby nie podlegać decyzji opartej wyłącznie na
zautomatyzowanym przetwarzaniu danych (w tym tworzeniu profilu), która miałaby
wobec Pana/Panie skutek prawny lub dotyczyłaby Pana/Pani w podobny istotny
sposób. W tych przypadkach Administrator danych ma obowiązek poczynić
odpowiednie kroki w interesie ochrony praw, wolności i interesów osoby
zainteresowanej, której dane dotyczą, w tym przynajmniej prawa osoby, której
dane dotyczą do żądania interwencji człowieka, wyrażenia swoich poglądów oraz
wniesienia sprzeciwu wobec decyzji.

Powyższe nie mogą mieć zastosowania w tym przypadku, jeśli decyzja:

  • potrzebna jest w celu zawarcia lub
    realizacji umowy zawartej pomiędzy Panem/Panią a Administratorem danych;
  • podlega prawu unijnemu lub krajowemu
    właściwemu dla Administratora, które określa również odpowiednie środki
    ochrony Pana/Pani praw i wolności oraz prawnie uzasadnionych interesów;
    lub
  • opiera się na wyraźnej Pana/Pani zgodzie.

Zgłoszenie do ewidencji ochrony danych

W rozumieniu rozporządzeń Infotv. Administrator musiał zgłaszać pewne
przetworzenie danych do ewidencji ochrony danych. Ten obowiązek zgłoszenia
został zlikwidowany z dniem 25 maja 2018r.

Środki bezpieczeństwa danych

Administrator oświadcza, że podjął odpowiednie środki bezpieczeństwa w tym
celu, aby chronić dane osobowe przed bezprawnym dostępem, zmianą, przekazaniem,
opublikowaniem, usunięciem lub zlikwidowaniem oraz aby uchronić je przed
przypadkowym zniszczeniem i uszkodzeniem, a ponadto przed niedostępnością z
powodu zmian w zastosowanej technologii.

Administrator w miarę możliwości organizacyjnych i technicznych zrobi
wszystko w tym celu, aby jego Administratorzy zadbali o odpowiednie
bezpieczeństwo, kiedy pracują z Pana/Pani danymi osobowymi.

Środki zaradcze

Jeśli według Pana/Pani Administrator naruszył któreś z rozporządzeń
ustawowych dotyczące przetwarzania danych lub nie spełnił któregoś z wniosków,
wtedy w celu zlikwidowania przypuszczalnie niezgodnego z prawem przetwarzania
danych może wnioskować o rozpoczęcie postępowania rewizyjnego przez Krajowy
Urząd Ochrony Danych i Wolności Informacji (adres korespondencyjny: 1363
Budapeszt, Skr. pocztowa 9, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu).

Ponadto informujemy o tym, że w przypadku naruszenia rozporządzeń
ustawowych dotyczących przetwarzania danych lub jeśli Administrator danych nie
zrealizował któregoś z wniosków, wtedy wobec Administratora danych można
rozpocząć sprawę cywilną.  

Zmiana informacji dotyczącej przetwarzania danych

Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej informacji
przetwarzania danych w sposób niewpływający na zmianę celów i podstawy prawnej
przetwarzania danych. Użytkownik, korzystając ze strony internetowej, po
wejściu w życie zmiany akceptuje zmianę informacji dotyczącej przetwarzania
danych.

Jeśli Administrator w związku z zebranymi danymi pragnie dalej przetwarzać
dane w celu innym niż cel ich zbiórki, przed dalszym przetwarzaniem danych
informuje Pana/Panią o celu przetwarzania danych i poniższych informacjach:

  • o okresie przechowywania danych osobowych
    lub jeśli jest to niemożliwe, wtedy o względach określenia okresu;
  • o tym Pana/Pani prawie, że może Pan/Pani
    wnioskować u Administratora o dostęp do danych osobowych, które Pana/Panią
    dotyczą, ich poprawę, usunięcie lub ograniczenie przetwarzania i w
    przypadku przetwarzania danych opartym na słusznych prawach może Pan/Pani
    sprzeciwić się wobec przetwarzaniu danych osobowych oraz może Pan/Pani
    wyrazić zgodę lub w przypadku przetwarzania danych opartym na powiązaniu z
    umową może Pan/Pani wnioskować o zapewnienie prawa do przeniesienia
    danych;
  • w przypadku przetwarzania danych opartym na
    Pana/Pani zgodzie o tym, że może Pan/Pani w dowolnym momencie cofnąć
    zgodę,
  • o prawie złożenia zażalenia zaadresowanego
    do organu nadzorczego;
  • o tym, czy świadczenie danych osobowych
    oparte jest na przepisach prawa lub zobowiązaniu umownym lub przesłance
    zawarcia umowy i czy jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania danych
    osobowych i jakie są konsekwencje ich niepodania;
  • o fakcie zautomatyzowanego podejmowania
    decyzji (jeśli zastosowane jest takie postępowanie), w tym również
    tworzeniu profilu oraz przynajmniej w tych przypadkach zrozumiałe
    informacje o zastosowanej logice i skutkach dla takiego zarządzania danymi
    oraz oczekiwanych dla Pana/Pani konsekwencjach.

Oprócz informacji do przetwarzania danych w celu rozpoczęcia przetwarzania
danych jest potrzebna Pana/Pani zgoda, o ile podstawą prawną przetwarzania
danych jest Pana/Pani zgoda.